LET OP! Wegens COVID-19 duurt het langer dan normaal om bestellingen te verwerken en op e-mails te reageren. Excuses!

Onze klantenservice is: GeopendGesloten Lees meer over onze openingstijden >

Klantenservice

Claessen Orchids & Plants BV hecht veel waarde aan een goede service. Wij doen ons uiterste best om u voor & na de aankoop zo goed mogelijk van dienst te zijn. Voordat u contact met ons opneemt willen wij u vragen om eerst onze veel gestelde vragen door te nemen.

Veel gestelde vragen

Veel vragen zijn al door andere klanten gesteld. Wij hebben een opsomming gemaakt van alle veel voorkomende vragen. 

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Wij versturen alle bestellingen binnen 1 week. Afhankelijk van de planten die u besteld kan dit eerder of later zijn. Mocht uw bestelling later worden verstuurd laten wij dit zo snel mogelijk weten. Op het moment dat uw bestelling wordt verstuurd ontvangt u van ons een track & trace code per e-mail. U kunt hiermee uw bestelling volgen. Rondom nationale feestdagen kan het langer duren voordat uw bestelling verstuurd wordt.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Op het moment dat uw bestelling is aangemeld bij PostNL ontvangt u een track & trace code per e-mail. Hiermee kunt u uw bestelling volgen. Binnen enkele dagen na aanmelding zal de vervoerder een afleverindicatie afgeven. Gemiddeld wordt uw bestelling binnen enkele dagen na aanmelden bezorgd. Duurt het langer dan 10 werkdagen? Neem dan even contact met ons op via [email protected].

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst ontvangt u van ons een bestelbevestiging per e-mail. Uw bestelling wordt op dat moment voorbereid. Binnen 1 week zal uw pakket worden verstuurd waarna hij z.s.m. bij u wordt bezorgd. Wij houden u per e-mail op de hoogte en zullen u een e-mail sturen op het moment dat uw bestelling klaar staat voor verzending. Eventuele vertragingen of bijzonderheden maken wij tijdig kenbaar.

Mijn pakket is erg lang onderweg, wat moet ik doen?

Normaliter wordt een bestelling binnen enkele dagen bij u bezorgd. Is uw bestelling na 10 werkdagen nog niet bezorgd? Check dan altijd eerst de track & trace code. Hier ziet u de laatste status van uw bestelling. Het kan voorkomen dat de vervoerder het pakket terug heeft gestuurd i.v.m. een foutief adres. Ook kan het zijn dat uw bestelling bezorgd is bij één van uw buren. Dit wordt hier vermeld. Staat er geen update? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].

Worden mijn planten goed verpakt & beschermd?

Wij hebben jarenlange ervaring in het verpakken van beschermen van gevoelige planten. Bij elke plant & bestelling bekijken wij de situatie. Zo zullen wij bestellingen in de zomer beter beschermen tegen hitte terwijl deze in de winter beter beschermd worden tegen vorst. Wij raden u echter aan om in de winter voor elke plant een vorstverzekering mee af te sluiten. U sluit hiermee voor een laag bedrag een verzekering af tegen vorstschade. Wij maken gebruik van diverse beschermingsmaterialen zoals papier, papiersnippers, kranten, plastic, bubbeltjesplastic en zelfs wol. Let bij het uitpakken er goed op dat u geen planten beschadigd. Planten met een bestelling buiten Europa kunnen zonder pot worden verstuurd. Indien van toepassing zult u hierover worden geïnformeerd.

Hoe moet ik mijn planten verzorgen?

Elke plant heeft een goede verzorging en een juist klimaat nodig. Wij gaan ervan uit dat u als plantenliefhebber zich heeft verdiept in de verzorging van de specifieke plant. Voor veel soorten hebben wij tips & tricks rondom de verzorging. Deze kunt u hier vinden. Heeft u toch specifieke vragen over de verzorging? Stuur gerust een e-mail met enkele foto’s. Wij helpen u graag op weg.

Waarom is er een minimum orderbedrag?

Omdat wij veel aandacht besteden aan het verpakken en beschermen van de planten zijn wij genoodzaakt om een minimum orderbedrag te hanteren. Dit bedrag is € 19,95 exclusief verzendkosten en eventuele vorstverzekeringen. Op deze manier kunnen wij u garanderen dat wij elke plant zo goed mogelijk beschermen tijdens het transport.

Hoe moet ik mijn bestelling terugsturen?

In de basis accepteren wij geen retourzendingen. Onze producten zijn namelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Wilt u ze toch terugsturen? Of bent u niet tevreden? Neem dan altijd eerst contact op met onze klantenservice via [email protected]. Wij proberen elke klant naar de volle tevredenheid te helpen.

Hoe snel reageren jullie op mijn e-mail?

Gemiddeld genomen reageren wij binnen 4 werkdagen na ontvangst van uw e-mail. Wij willen u erop attenderen dat wij geen groot bedrijf zijn. Ons team bestaat uit enkele mensen die hun uiterste best doen om uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. In sommige uitzonderlijke situaties kan het iets langer duren voordat u een antwoord ontvangt. Wij zullen echter elke e-mail, op volgorde van binnenkomst, beantwoorden.

Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Omdat wij niet altijd telefonisch bereikbaar kunnen zijn hebben wij besloten om geen telefonische klantenservice meer te bieden. Dit betekent dat u ons telefonisch niet kunt bereiken. Het kan echter wel voorkomen dat wij u per telefoon bellen om een vraag, klacht of opmerking te bespreken. U kunt ons bereiken via [email protected].

Kan ik mijn planten zelf uitkiezen of reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om planten zelf uit te kiezen of te reserveren. Bij elk product staat een foto en beschrijving die de plant zo goed mogelijk beschrijft. Lees deze voor het bestellen goed door. Het kan namelijk voorkomen dat er een grotere plant wordt getoond dan de plant die u daadwerkelijk ontvangt. Onze specialist kiest altijd de beste plant uit voor uw bestelling.

Welke plant ontvang ik?

Indien u een plant bestelt zal deze altijd voldoen aan de specificaties die bij de plant vermeld staan. Denk hierbij aan de potmaat. Het kan voorkomen dat er een foto getoond wordt die niet exact de daadwerkelijke plant laat zien. Deze foto’s zijn dan bedoeld als voorbeeld van hoe de plant, na een goede groei en verzorging, eruit kan zien. Indien dit het geval is staat dit altijd vermeld.

Waarom is mijn plant niet op voorraad?

Omdat wij werken met levende planten kan het altijd zijn dat een plant kwalitatief niet meer geschikt is om te versturen. Dit betekent dat onze voorraden kunnen fluctueren en kunnen afwijken van de werkelijkheid. Wij houden dit strak bij maar kunnen helaas niet voorkomen dat er planten worden verkocht die helaas niet meer voorradig zijn. Indien dit gebeurt zullen wij u hierover informeren.

Hoe kan het dat mijn plant niet meer bloeiend leverbaar is?

Planten zijn gevoelig voor seizoensinvloeden & verschillende weertypes. De lengte van de bloei is niet altijd goed te voorspellen. Dit zorgt ervoor dat een plant, tussen het bestellen en daadwerkelijke versturen van uw bestelling, kan uitbloeien. Dit betekent dat de plant niet meer voldoet aan de specificaties zoals u hem heeft gekocht. Wij zullen u hierover informeren.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk erg vervelend. Zorg ervoor dat u foto’s maakt van alle beschadigingen aan doos, planten & producten. Stuur ons een e-mail met een duidelijke beschrijving, uw ordernummer en de foto’s. Wij nemen deze klachten zeer serieus en zullen zo snel mogelijk zorgen voor een oplossing.

Kan ik extra planten toevoegen aan mijn bestelling?

Na het plaatsen van uw bestelling is het niet meer mogelijk om planten of producten aan uw bestelling toe te voegen. Zorg er dus voor dat u, voor het plaatsen van uw bestelling, alles goed controleert.

Kan ik korting krijgen bij het plaatsen van een grote bestelling?

Nee, in principe is het niet mogelijk om korting te krijgen bij het plaatsen van een grote bestelling. Dit is in sommige vallen wel mogelijk op het moment dat het een verzamelbestelling van een orchideeënvereniging betreft. Ook hebben wij speciale groothandelprijzen voor bedrijven. Neem in deze gevallen contact op met onze klantenservice via [email protected].

Is het mogelijk om een bestelling naar de USA te versturen?

Wij versturen in principe geen bestellingen naar de USA. Echter, wij hebben een manier gevonden om bepaalde bestellingen (met een hoog volume) toch te kunnen versturen. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via: [email protected].

Hebben jullie speciale groothandelprijzen?

Voor bedrijven die handelen in planten hebben wij speciale groothandelprijzen. Hiervoor hebben wij uw bedrijfsgegevens + BTW nummer nodig. Stuur een e-mail met deze gegevens naar [email protected].

Claessen Orchideeën stuurt éénmaal per kwartaal een nieuwsbrief. U kunt zich hiervoor aanmelden in uw accountoverzicht.

De nieuwsbrief bevat tips waarmee u de kwaliteit van uw planten kunt laten stijgen. Deze tips en weetjes zijn seizoensgebonden en zijn bedoeld om u te adviseren! Naast deze handige informatie brengen wij u op de hoogte van belangrijk nieuws en aanbiedingen.